dinsdag 27 januari 2009

eerste dag school

Haaihaai iedereen, even een snel berichtje want ik ben best wel gaar, maar toch wou ik wel wat vertellen over mijn eerste lesdag. De eerste les was van Robert Kaufman en was "principles of illustration" een les wat eigenlijk voor freshmen is (eerstejaars) maar mij toch interesant leek. Hier is het de bedoeling om heel veel te schetsen (elke week een nieuwe redactioneel-achtige opdracht...bam!). Het gaat niet om de uitwerking, maar om de benadering van het onderwerp. Ben benieuwd of dit erg verschild van de europese manier. De tweede les was "obsessions and phobia's" (ook gegeven door de superaardige Robert Kaufman, die blijkbaar ook les heeft gegeven aan ons afdelingshoofd Danai) en is een themales waarin we in de loop van het semester steeds vrijer worden gelaten. Leuk is dat dit weer junios en seniors zijn (derde en vierde jaars) en ik ben van plan hier heel gemotiveerd en geinspireerd door te worden. Na een minimaal avondeten had ik "advanced painting for illustration" van James Hoston. Ik denk dat deze les het zwaarst word omdat ik nu al voor donderdag al 3x 10 redactionele schetsen klaar moet hebben en dat binnen enkele weken moet gaan schilderen...maar ik denk dat ik hier echt veel ga leren :) als ik tenminste de huiswerk-tsunami aankan (ach, het is nog niet vergeleken met de 200 schetsen van ayla ;P ) Als het echt te link wordt, kan ik nog 1 vak laten vallen, maar ik ga eerst kijken of ik met dit vakkenpakket een beetje kan overleven.

Toedels

1 opmerking:

  1. en wij hier maar klagen over het huiswerk ;)
    Ron ik wens u vandaag weer succes! ik ga naar de beoordeling grafisch :) hoi hoooi

    BeantwoordenVerwijderen