maandag 12 januari 2009

Zal ik Nederland missen?

Laatst vroeg iemand aan mij of ik Nederland wel zou missen tussen alle lessen en feestjes door, uiteraard verwacht ik een druk programma in de states, maar uiteraard verwacht ik toch regelmatig aan het koude kikkerlandje te gaan denken. Dit blog is daarom ook het middel om contacten te onderhouden met Nederland als ik aan de andere kant van de wereld zit. En ondanks dat de tijd snel zal gaan en ik niet te melodramatisch ben mijn hoofd in NL wil zitten, heb ik toch een lijstje gemaakt met dingen die ik verwacht te gaan missen in Boston. Halverwege de uitwisseling zal ik dan terug kijken naar het blog en evalueren...maar nu eerst; de lijst:

-Familie, vriendjes & vriendinnetjes (haha ik weet het slijmslijm, maar het is wel zo :P)
-Alle kids van de welpen, wie moeten er nu met z'n 10en tegelijk schreeuwend om me heen rennen?
-Nederlandse nuchterheid, de calvanistische eigenschappen van Nederlanders blijf ik toch wel waarderen
-Heuvelloos; fietsen is nog nooit zo makkelijk zonder bergen
-het gematigd klimaat; ik ben een koukleun en momenteel ligt er nog een dik pak sneeuw in Boston..leuk
-Unox en hema worsten, wat kan ik zeggen, ik hou gewoon van worsten...(dude...dat was te gay)
-Biertjes poppen in de Rotown, zouden ze daar ook een stamkroeg hebben?
-Alle uithoeken van het hele land zijn binnen 1 dag te bereiken, ook is er maar 1 tijdzone en 1 klimaat en weet je ongeveer waar een stad ligt.
-Woordgrapjes, in het engels moet ik weer een heel nieuw scala aan flauwe grapjes verzinnen.
-Geen jeugd van Tegenwoordig verwijzingen, dat kennen ze daar blijkbaar niet (noobs)
-Koningendag
-Koningennacht, niet te lam worden anders wordt ik jaloers.
-Hier word je niet continue gevraagd om wiet, of als stereotype met klompen en tulpen vergeleken
-Ziektes als scheldwoorden, ik kan ze natuurlijk wel blijven zeggen maar is minder effectief, 'fuck' is echter een prachtige vervanger
-veel spullen hebben en dan vooral rommel, daar blijft het bij 1 koffer
-de euro, dat voelt tenminste niet aan als monopoliegeld
-pindakaas klinkt alleen al lekkerder dan peanutbutter
-de kapsalon! ze hebben daar wel genoeg vervangend voedsel met evenveel calorieen, maar even lekker???
-ect...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten