dinsdag 17 februari 2009

Ron over dormparty's

Ik heb nog een klein halfuur voor mijn les begint, en ik besefte me plotseling dat ik bar weinig heb verteld over afgelopen weekend. Zaterdag (was ik alleen want mijn huisgenoot ging uit eten en bios ivm valentijn) had ik namelijk mijn eerste aanvaring met een dormparty, oftewel, een feest in een slaapkamer van een student. Ondanks dat ik welgeteld 1 iemand kende die daar aanwezig was, werd ik als Hollander warm onthaald door de bewoner van de kamer, die blijkbaar voetbalfan was. Maar toen ik de kamer binnenkwam was het aanzicht zeer opmerkelijk. Stel je het voor; een slaapkamer...het licht uit en gangsterrap uit de kleine computerspeakers. Maar het vreemdste was dat de gasten in een cirkel rond de dames staan, en de dames, op elkaar gehoopt schouder en schouder, enkel staan kont te schuren tegen de gasten; echt super banaal haha, alsof je in een budget videoclip van 50 cent terecht ben gekomen... Ook apart was dat iedereen een eigen flesje met alcoholische mixjes mee had genomen...geen bier of rose maar appelspap en sinasappelsap dat een klein beetje naar alcohol smaakt... Ik voelde me oud met mijn meer dan 7 jaar drankervaring, want ondanks de zielige mixjes zijn de amerikanen zeer snel dronken. Maar de grootste teleurstelling was dat het feest om 1 uur was afgelopen omdat dan de 'silent hours' ingaan. Er bleek een ander feest in een ander gebouw, maar toen ik met een groep dames die richting opging besloten enkele toch maar heel misselijk te worden met alle onsmakelijke gevolgen van dien. Uiteindelijk ben ik met iemand anders die wel bij zinnen was richting het feestje gegaan maar eenmaal aangekomen bleek dat het alweer gestopt was wegens klachten van de C.A's (de mensen in charge of the dorms). Teleurgesteld, verslagen en uiteraard veel te nuchter ging ik maar terug naar mijn dorm waar ik een ijskoude Samual Adams white ale opende voor mezelf en terwijl ik bijkwam van deze vreemde samenhang van momenten realiseerde ik plotseling dat ik de Rotown / zwarte ruiter / paard / waterfront / Boterwaag / Watt / Pijpelear (ja, zelfs de pijpelear) toch wel begon te missen... Om Amerikanen te laten zien wat een echt feestje is, zit ik nu te denken om zelf wat initiatief te tonen... zowiezo tijdens koningenach / dag, maar als elk dormfeestje hier bestaat uit het schuren van onwillekeurige dames wordt het voor mij tijd om een stamkroeg te vinden om bar te hangen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten