zaterdag 21 maart 2009

2 maanden jubileum; de evaluatie

Vandaag is het zo ver, Ron is al weer 2 maanden aan in Boston, over de helft van de trip. Raar om er bij stil te staan, dat je over twee maanden weer terug bent in Nederland. Dat je weer oudewets biertjes kan poppen in de Rotown, of simpelweg bij je ouders kan eten in het weekend. Ik ben redelijk geaclamatiseerd aan de Amerikaanse cultuur en het nieuwe is er een beetje vanaf. Ik heb ondertussen een stamkroeg waar de bouncers me kennen als 'the dutch guy' en de lokale liquorstore gaf me laatst korting omdat ik zo'n trouwe klant was. twaalf heineken in een pak.
Ook hier is de lente begonnen, en wat hou ik toch van dit seizoen. Ondanks dat het drie graden celsius is kan je zonder jas naar buiten en de natuur komt weer tot leven. De blaadjes hangen nog niet aan de bomen maar je hoort wel een opmerkelijk grote hoeveelheid vogels fluiten. Ook komen de eekhoorns meer in het zicht en ik heb zelfs enkele stinkdieren gezien. In een dronken bui wou ik ze achteraan rennen maar het werd afgeraden omdat dat blijkbaar niet het slimste was om te doen met die beesten.
Sinds Jeff weg is uit mijn dorm voel ik me wel wat eenzamer, het was altijd een verademing om na een lange schooldag even lekker over niets te praten. Mijn woning is te groot om gevuld te worden door 1 koffer aan spullen. Gelukkig heb ik nog mijn buren Chris, Mark & Brad die me alle hoeken van het amerikaanse nachtleven laten zien. Zo ben ik gister geintroduceerd aan het concept 'kegstand' waar je op zijn kop wordt gehouden terwijl je bier moet drinken uit een vat. Bizar maar wel grappig.
Iets anders wat ik ook wel mis is simpelweg een verse boterham met Nederlandse pindakaas, niet die chemische troep die ze hier hebben. Of gemarineerde ipv gefrituurde kip (ik heb nog geen Amerikaan ontmoet die wist wat ketjap was haha), of een maaltijdsalade met tonijn, zongedroogde tomaat en keshew noten (dat zal het eerste zijn wat ik klaarmaak als ik terug in NL ben). Een broodje donner kebab, turkse pizza of kapsalon zal ook wel een fijne afwisseling zijn van alle cheeseburgers en met stroop doordrenkte pancakes.
Maar ik dwaal weer af, twee maanden jubileum verdient uiteraard een feestje, maar aangezien ik al sinds donderdag die hard aan het feesten ben doe ik het vanavond denk ik iets rustiger aan. Speciaal voor de gelegenheid ben ik gisteravond met chris en brad opzoek gegaan naar wat speciaal hollands bier. Ik zocht eigenlijk Hertog Jan, maar dat was net te zeldzaam hier aan de andere kant van de aardbol dus mijn keuze is uiteindelijk gevallen op Grolsch beugels whohoo! Grappig dat zoiets hier zo speciaal is :)

Toedels & Liefde

^Ron hard aan het werk in zijn natuurlijke habitat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten